2 kwietnia Temat zajęć: Kalendarz pogody
Drodzy Rodzice!
1.Porozmawiajcie z dziećmi o aktualnej pogodzie (m.in. czy jest ciepło, czy niebo jest zachmurzone, czy pada deszcz, czy wiatr jest silny)
2.Zaprezentuj dzieciom piosenkę o pogodzie
https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q
3. Wykonaj z dzieckiem doświadczenie
Na nasłonecznionym miejscu na parapecie połóż talerz z wodą (pół szklanki). Po około 3 godzinach zaobserwuj z dzieckiem co stało się z wodą (czy woda to ciecz czy ciało stałe).
4. Wykonaj z dzieckiem wskaźnik służący do określania kierunku wiatru- daj dziecku słomkę do napoju . Niech pociecha wytnie z bibuły pasek i z Twoją pomocą zamontuje bibułę do rurki za pomocą małej pinezki lub szpilki. Po wykonaniu pracy dzieci mogą wyjść na dwór, podnieść swój wskaźnik i obserwować w którą stronę wieje wiatr.
5. Praca plastyczna- Dzieci mają za zadanie paluszki maczać w wybranej przez siebie farbce i odciskać paluszki na szablonie parasola (gdy nie ma farb, pokolorować kredkami)- szablon w załączniku.
6. Kalendarz pogody- dzieci mają za zadanie umieszczać obrazki bądź własnoręcznie namalować pogodę obowiązującą w danym dniu (kalendarz oraz pomocnicze obrazki w załączniku).
7. Kolorowanki do pokolorowania w załącznikach.
8. Zadania dla dzieci chętnych także w załącznikach.
Życzę owocnej pracy, pozdrawiam Paulina Wierzyk
1 kwietnia Temat zajęć: Marcowi przyjaciele
Kochani Rodzice!
- Przeczytajcie dzieciom wiersz L. Wiszniewskiego ,,Marzec’’
Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?
Zapytajcie:
*Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?
*Porozmawiajcie z dziećmi o chmurach (jakie mają kształty, kolory)
2. Wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną- zadaniem dzieci jest pokolorowanie chmury oraz wylepienie kropelek deszczu w miarę możliwości plasteliną(załącznik).
3. Pobaw się z dzieckiem
* Zabawa ,,Chodzimy między kałużami’’- rozłóż na dywanie kolorowe krążki – kałuże. Dziecko ma za zadanie w rytm muzyki maszerować na palcach między kałużami, z wysokim uniesieniem kolan.
*Ćwiczenia oddechowe- uformuj kuleczki z papieru
Lekki wiatr- delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki;
Silny wiatr- silne wydmuchiwanie powietrza.
Można także poćwiczyć z piórkiem, które tańczy na wietrze.
4.Odtwórz dzieciom piosenkę o deszczu
https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ
5. Zaprezentuj dzieciom kolorowanki online
https://www.kolorowankionline.net/kwiaty-w-ogrodzie
https://www.kolorowankionline.net/mala-biedronka-2
6. Dla chętnych dzieci dodatkowe 3 zadania w załącznikach
Życzę miłej pracy i zabawy