Oddział Przedszkolny w Korytach - zajęcie 29 marca 2021
Scenariusz zajęć do wydrukowania w załączniku jako Poniedziałek 29 marca 2021r
lub poniżej:
Temat: Potrafimy segregować śmieci. 29.03.2021
- Zajęcia poranne
Powietrze – ćwiczenia oddechowe
(Proszę przygotować dwie chmurki; jedną jasną, drugą ciemną ,
Mogą być wycięte z papieru i pomalowane kredkami)
Na słowa: Brudne powietrze – dzieci dmuchają w ciemną chmurkę.
Na słowa: Czyste powietrze – dzieci dmuchają w jasną chmurkę.
Ćwiczenia poranne – „Obrońcy przyrody”
Powitanie z naturą – zabawa bieżna (rodzic przygotowuje zieloną i czerwoną kredkę). Dzieci biegają swobodnie po pokoju. Kiedy rodzic podniesie zieloną kredkę, machają dłońmi do siebie na przywitanie. Kiedy podniesie czerwoną kredkę zastygają w bezruchu. (Powtórzyć kilka razy).
Wysocy ekolodzy – niscy ekolodzy – zabawa orientacyjno-porządkowa, Dzieci maszerują po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło: Wysocy ekolodzy – chodzą na palcach. Na hasło: Niscy ekolodzy – chodzą w przysiadzie. (Powtórzyć kilka razy).
Obserwator przyrody – zabawa z elementem podskoku. Dzieci podskakują raz na jednej nodze, raz na drugiej. Kiedy rodzic powie: Obserwujemy przyrodę, dzieci podziwiają pokój, jakby była pięknym widokiem. (Powtórzyć kilka razy).
Szumiący las – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci spacerują po pokoju. Na słowa: Szumi las, stają w rozkroku, unoszą ramiona i kołysząc nimi, naśladują szum lasu: szszszszsz
Nasza planeta – ćwiczenia wyciszające. Marsz po obwodzie koła w rytm spokojnego klaskania w dłonie przez rodzica.
2. Zajęcia główne
”Śmiecenie” –słuchanie opowiadania G. Kasdepke
Rodzic czyta opowiadanie:
„Babcia Joasia trochę obawiała się zabrać Kubę i Bubę do kina –bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w sobotni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli„ dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli nawet ładnie i czysto ubrani –innymi słowy: „Nie te dzieci!”...
–Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? –szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy .
– Prawie –odszepnął Kuba. –Jesteśmy kulturalni do litery „s”...
– Jak to? – zdziwiła się babcia Joasia. Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.
– Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s”– wyjaśniła szeptem Buba.
– Czyli od „Autograf” do „Sztućce” ...
– No, no... –zdziwiła się babcia Joasia. Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.
– A o śmieceniu nic tam nie było?... –jęknęła ,patrząc na walające się u stóp Kuby i Buby papierki od słodyczy.
– No co ty, babciu?! –Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem.
– Nie znasz alfabetu?!
– Właśnie –poparła go Buba.
–„Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”
Po odczytaniu opowiadania rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na jego temat, zadając pytania:
- Kto był głównym bohaterem opowiadania?
- W jakie miejsce wybrali się bohaterowie?
- Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie?
- Co niewłaściwego zrobili?
- Jak powinni się zachować?
- Czy wiesz, dlaczego nie można śmiecić?
- Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?
Rodzic prowadzi rozmowę w taki sposób, aby dziecko doszło do wniosku, że każdy powinien po sobie sprzątać, bo wtedy jest porządek, można wszystko łatwo znaleźć, jest miło i ładnie.
Rodzic opowiada jak segregować śmieci ze względu na kolor koszy. lub worków, które ma w domu.
Można wydrukować obrazek z koszami który jw załaczniku. Dziecko pod okiem rodzica koloruje odpowiednio kosze i łączy przedmiot z koszem.
Sześciolatki mogą wykonać: Kartę Pracy3 s. 41
3. Zajęcia podsumowujące
Kula z papieru –zabawa ruchowa z elementem rzutu.
Dziecko robi trzy papierowe kule i próbuje trafić nimi do kosza.
UWAGA! Można z wykonywanych zadań przesłać zdjęcia nr tel: 660673241
Pozdrawiam gorąco w ten wiosenny poranek
Daniela Moch