Znajdujesz się na stronie: AktualnościArchiwum 2019/2020

Aktualności

Materiały edukacyjne dla dzieci Publicznego Przedszkola w Korytnicy

2 kwietnia Temat zajęć: Kalendarz pogody

Drodzy Rodzice!

1.Porozmawiajcie z dziećmi o aktualnej pogodzie (m.in. czy jest ciepło, czy niebo jest zachmurzone, czy pada deszcz, czy wiatr jest silny)

2.Zaprezentuj dzieciom piosenkę o pogodzie

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

3. Wykonaj z dzieckiem doświadczenie

Na nasłonecznionym miejscu na parapecie połóż talerz z wodą (pół szklanki). Po około 3 godzinach zaobserwuj z dzieckiem co stało się z wodą (czy woda to ciecz czy ciało stałe).

4. Wykonaj z dzieckiem wskaźnik służący do określania kierunku wiatru- daj dziecku słomkę do napoju . Niech pociecha wytnie z bibuły pasek i z Twoją pomocą zamontuje bibułę do rurki za pomocą małej pinezki lub szpilki. Po wykonaniu pracy dzieci mogą wyjść na dwór, podnieść swój wskaźnik i obserwować w którą stronę wieje wiatr.

5. Praca plastyczna- Dzieci mają za zadanie paluszki maczać w wybranej przez siebie farbce i odciskać paluszki na szablonie parasola (gdy nie ma farb, pokolorować kredkami)- szablon w załączniku.

6. Kalendarz pogody- dzieci mają za zadanie umieszczać obrazki bądź własnoręcznie namalować pogodę obowiązującą w danym dniu (kalendarz oraz pomocnicze obrazki w załączniku).

7. Kolorowanki do pokolorowania w załącznikach.

8. Zadania dla dzieci chętnych także w załącznikach.

Życzę owocnej pracy, pozdrawiam Paulina Wierzyk

1 kwietnia  Temat zajęć: Marcowi przyjaciele

Kochani Rodzice!

  1. Przeczytajcie dzieciom wiersz L. Wiszniewskiego ,,Marzec’’

Przyszedł dzisiaj marzec,

w białych chmurek tłumie,

chce pogodą rządzić,

lecz rządzić nie umie!

Pomaga mu zima

i wiosenka młoda.

Rano deszcz ze śniegiem,

w południe pogoda.

Nocą szczypie mrozik,

że trudno wytrzymać.

Sama teraz nie wiem,

wiosna to czy zima?

Zapytajcie:

*Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?

*Porozmawiajcie z dziećmi o chmurach (jakie mają kształty, kolory)

2. Wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną- zadaniem dzieci jest pokolorowanie chmury oraz wylepienie kropelek deszczu w miarę możliwości plasteliną(załącznik).

3. Pobaw się z dzieckiem

* Zabawa ,,Chodzimy między kałużami’’- rozłóż na dywanie kolorowe krążki – kałuże. Dziecko ma za zadanie w rytm muzyki maszerować na palcach między kałużami, z wysokim uniesieniem kolan.

*Ćwiczenia oddechowe- uformuj kuleczki z papieru

Lekki wiatr- delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki;

Silny wiatr- silne wydmuchiwanie powietrza.

Można także poćwiczyć z piórkiem, które tańczy na wietrze.

4.Odtwórz dzieciom piosenkę o deszczu

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

5. Zaprezentuj dzieciom kolorowanki online

https://www.kolorowankionline.net/kwiaty-w-ogrodzie

https://www.kolorowankionline.net/mala-biedronka-2

6. Dla chętnych dzieci dodatkowe 3 zadania w załącznikach

Życzę miłej pracy i zabawy

 

31 marca Temat zajęć: Zmienna pogoda
Szanowni Rodzice:)
1. Proszę zaprezentować dziecku film o pogodzie wiosennej

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
2.Przeczytaj dziecku wiersz M. Terlikowskiej (załącznik) i zapytaj jakie przedmioty w kształcie koła a jakie w kształcie kuli zostały w nim wymienione.
3. Posegreguj z dzieckiem przedmioty, które są w kształcie kuli i w kształcie koła (załącznik).
4. Dla chętnych dzieci dodatkowe zadania w załącznikach.
5. Możesz zrobić z dzieckiem doświadczenie z parą wodną: 

*Przed zabawą należy zasłonić okna i przygotować wszystkie potrzebne materiały i przybory.
W czasie doświadczenia należy zachować szczególną ostrożność ze względu na bezpieczeństwo
poparzenia gorącą wodą.
*Potrzebne materiały: Szklane naczynie, talerz, kostki lodu, wrząca woda, latarka.
Przelej wrzącą wodę do szklanego naczynia. Nakryj naczynie talerzem. Ułóż kostki lodu na talerzu.
Obserwuj naczynie podświetlone latarką (przy zgaszonym świetle). Wyciągnij wnioski z doświadczenia.
6. Praca plastyczna- wyklej plasteliną szablon kwiatka.
                                                                                     Życzę udanej zabawy i pozdrawiam Paulina Wierzyk
 

Documents to download

Please login or register to post comments.

Zespół Szkół im. Orła Białego w Korytach
Koryta 66b
63-440 Raszków
tel/fax (062) 7343023
e-mail: zespolkoryta@o2.pl

Copyright 2025 by Zespół Szkół im. Orła Białego w Korytach | Login

Debata o szkole

18 lutego 2020r. w Zespole Szkół w Korytach odbyła się  "DEBATA o SZKOLE 2020".

W debacie wzięli udział nauczyciele, rodzice i uczniowie  naszej szkoły. Tematem obrad było podsumowanie pracy szkoły za ostatni rok. Uczestnicy zwrócili uwagę na to co dobre w pracy szkoły.  Cenniejszym okazała się  refleksja nad tym co stanowi wyzwanie dla szkoły na dziś.

Czytaj dalej

Walentynkowa matematyka

W jaki sposób można powiązać święto zakochanych z matematyką? Hmmm... można, bo podobno "miłość jest jak matematyka – czasem mamy kłopot z jej zrozumieniem". W dniach 13-14 lutego 2020r wykorzystaliśmy atmosferę coraz powszechniejszego walentynkowego święta.
Czytaj dalej

Informacja - Co musisz wiedzieć o koronawirusie?

(Źródło: Ministerstwo Zdrowia)

Czym jest koronawirus,  jak się zabezpieczyć, zalecenia i inne informacje poniżej.
800 190 590 - numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

 

Czytaj dalej

Działajmy razem - Dzień Bezpiecznego Internetu 2020 w Korytach

DBI w tym roku szkolnym przebiegało pod hasłem "Działajmy razem"  w dniach od 11 do 14 lutego 2020r. Tegoroczne hasło miało przypominać, że zapewnienie bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu to jest wspólna troska zarówno opiekunów i nauczycieli, ale także dostawców treści i usług internetowych.

Czytaj dalej

Dzień Bezpiecznego Internetu w Szkole Filialnej w Korytnicy

DBI w szkole obchodziliśmy 11 lutego 2020r. Ideą  programu jest zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa na jakie narażone są dzieci i młodzież korzystające z Internetu. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest m.in. przez Fundację „Dajmy Dzieciom Siłę „ oraz NASK (Naukową i Akademicką Sieć  Komputerową).

Czytaj dalej
First45678910111213